26 Ocak 2015 Pazartesi

Aborjinlerin Bir Bildiği Varmış

Sivilce Kremi
Avustralya yerlilerinin filmlerinde dikkatinizi çekmiştir sizin de.  Adam yaralanırdı, yerlilerden biri yanına gelir ağzında çiğnediği otu yaralı adamın yarasına sıvazlardı.  Merak eder dururdum nedir böyle etkili olan “ot” diye. Ta ki çaydanlıktaki su buharıyla elimi yakana kadar. Acı içinde kıvranırken annem acele ile banyoya koştu ve kokusu bana biraz değişik gelen bir kremi yanan yerin üzerine sürdü.  Sızlanıp dururken annem “merak etme birazdan acı hissetmeyeceksin” dedi. İnanılacak gibi değildi, çok geçmeden elimde acıdan eser kalmamıştı. Anneme sürdüğü şeyin ne olduğunu sordum.
Kim tutar annemi. Anlatmaya başladı. Çayağacı Yağlı Kremi bu dedi. Öncelikle yanmış olan bölgeyi yüksek antibakteriyel özelliği sayesinde bakteri girişine kapatacak. Hücre yenileme özelliği ile de yanan bölgenin daha çabuk iyileşmesini sağlayacak. Hatırlar mısın ergenlik döneminde yüzüne sürdüğüm ve iltihaplı sivilcelerini akşamdan sabaha kurutan krem buydu işte. Daha birçok özelliği var. Böcek sokmalarına bile iyi geliyor. Vücuttaki her türlü mantara, basura ….  Neden yağlı krem diyorsun, bu bildiğin merhem dedim. Kozmetik yönergesine göre ilaç ruhsatı alınmamış ürünlere konulacak olan isimlerde kısıtlama olduğunu öğrendim bir de. Mesela “merhem” diyemiyoruz ama yağlı krem diyebiliyormuşuz. Annemi dinlerken elimdeki yanığı unutmuştum bile.

Eeee.. Bazen bir bilgiyi öğrenmek için ille de ansiklopedileri karıştırmak veya Google’a girip araştırma yapmanız gerekmiyor. Bilgi yanı başınızda olabiliyor. Kim derdi ki Aborjinlerin kullandığı bir ürünün özelliğini canım annemden öğreneceğimi. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder